Rychlé tipy: Zdraví za pár minut? S námi to jde!!!

Přejít na diskuzi
Chcete být fit, ale nestíháte? Léčit se můžete i ‚za pochodu‘. Vadí vám, že den nemá aspoň šestadvacet hodin? Konec výmluv! Máme pro vás pár tipů, které vám zaberou pouhých pár minut.

 

Jedině zeleninovou polévku

Při návštěvě restaurace začně­te nejzdravější objednávkou – dejte si zeleninovou polévku.

Ti, kdo si před jídlem zaplní žaludek polévkou z libovolné zeleniny, pak u večeře zkonzumují v průměru o 20 % kalorií méně než ostatní.

Trénujte si mozek

Jste praváci? Používejte k čištění zubů levou ruku a opač­ně. Zlepšíte tím fungování mozku, protože aktivujete jiné jeho části než obvykle.

Díky tomu budete odolnější vůči zhoršování paměti vlivem věku. Podobně si šedou kůru mozkovou můžete procvičit také tak, že se učešete opačnou rukou, než na jakou jste zvyklí.

Další rychlý tip na procvičení mozku – postavte na nějakou dobu hodiny, fotografie a další předměty, u kterých záleží na orientaci, na svém stole hlavou vzhůru.

Prostírejte chytře

Používejte nízké a široké sklenice na vodu a vysoké a úzké na méně zdravé nápoje s obsahem cukru (např. džus). Podle psychologů vás to přinutí vypít více vody a méně nezdravých drinků.

Stejně dobrou službu prokáží talíře s přihrá­dkami určenými ke kontrole porcí. S jejich pomocí lze za pár měsíců shodit až tři kila.

K lékaři se seznamem

Snažte se maximálně využít zdravotní prohlídky. Před návštěvou si sepište na papír vše­chny problémy, jež vás trápí. Vyhnete se tak situacím, kdy se až po odchodu z ordinace chytáte za hlavu, protože jste se zapomněli svěřit se svými alergickými problémy či chronickou bolestí v zádech.

Díky tomu nebudete muset trávit tolik času v čekárně a zároveň se zvýší pravděpodobnost, že svoje případné zdravotní problémy začnete řešit včas.

Začněte den zdravě

Chcete-li shodit nějaké to kilo, uvařte si k snídani dvě vejce. Ženy, které si ráno připravují tuto snídani na bázi proteinů, zhubnou až o 56 % více než ty, které si ráno pochutnávají na chlebu s máslem. Díky vajíčkové snídani navíc dosahují až o 83 % výraznějšího snížení obvodu pasu.

Snižte svůj tlak

Třikrát nebo čtyřikrát týdně si vyhraďte desetiminutovku na relaxaci. Snažte se kontrolovat dech a nadechnout se nejvýš 10x za minutu. Pomo­ci vám může i relaxač­ní hudba, jež prostře­d­nictvím tónů a rytmu reguluje dýchání.

Smějte se

Když se budete smát 15 minut denně, spálíte až 40 kalorií, což odpovídá polovině malé tyčinky. Smích snižuje hladinu stresových hormonů, podporuje imunitní systém a pozitivně ovlivňuje kvalitu mateřského mléka. Díky tomu jsou i kojenci odolnější vůči alergiím.

Prospěte se ke štíhlé postavě

Jedna z posledních studií dokazuje, že nedostatek spánku je úzce svázaný s obezitou. Ti, kteří si udržují přiměřenou váhu, spí v průměru o šestnáct minut denně déle než lidé s nadváhou. Za tento jev patrně může hladina leptinu, což je hormon, který má na starosti regulaci chuti k jídlu.

Cvičte ve frontě

Zhruba po 17 minutách stání ve frontě se začínají lidé ocitat ve stresu. Abyste předešli této nepříjemné situaci, naučte se pár jednoduchých nenápadných cviků, které si můžete zacvičit i mezi lidmi.

Náš tip: naklánějte trup střídavě na levou a pravou stranu a v každé pozici vydržte 10 vteřin.

Foto: (sxc.hu)
Jaký je váš názor?